Zielona Szkoła nad morzem – Wyspa Wolin – Piraci i Wikingowie

W poniedziałek, 4 czerwca, wczesnym rankiem wyruszyliśmy nad morze. 105 uczniów naszej szkoły zapakowało swoje bagaże do ogromnych autokarów. W dobrych nastrojach ruszyliśmy ku morskiej przygodzie. Po drodze zwiedziliśmy Międzyrzecki Rejon Umocniony – potężny system poniemieckich fortyfikacji położonych na łuku Odry i Warty.

Do ośrodka dotarliśmy wieczorem. Zaraz po kolacji pobiegliśmy na plażę, do której mieliśmy niecałe 200 metrów. Musieliśmy się przecież przywitać z naszym polskim pięknym morzem. Widok zaparł nam dech w piersiach. Ależ było pięknie. Szaleństwom nie było końca.

Nazajutrz czekała młodszą grupę Piracka Przygoda w Kołobrzegu, a starsi udali się do Wolina, gdzie odwiedzili wioskę Słowian i Wikingów (klasy młodsze pojechały tam w czwartek). Mogliśmy tu zobaczyć, jak wyglądało życie codzienne dawnych ludzi, jak żyli i pracowali. W skansenie wzięliśmy udział w różnego rodzaju warsztatach, jak lepienie z gliny, produkcja filcu, pisanie gęsim piórem, musztra wczesnośredniowieczna i strzelanie z łuku. Zasmakowaliśmy Wikingowego poczęstunku: podpłomyk pieczony na blasze nad ogniskiem, z dodatkiem marmolady, miodu lub twarogu z czosnkiem i ziołami. To wszystko odbyło się w postaci gry terenowej.

Trzeci dzień naszej wycieczki był najbardziej wyczerpujący. Podczas całodniowej wycieczki zwiedziliśmy Wyspę Wolin. W Wolińskim Parku Narodowym wspięliśmy się najwyższy klif na polskim wybrzeżu – Wzgórze Gosań, przespacerowaliśmy się do zagrody żubrów i punktu widokowego Zielonka oraz Jeziora Turkusowego. Odwiedziliśmy Międzyzdroje i Świnoujście, a młodsi z nas mieli nawet okazję przepłynąć promem.

Starsi uczniowie mieli okazję poznać Kołobrzeg, odwiedzić Muzeum Oręża Polskiego i pospacerować po kołobrzeskiej promenadzie.

Czwartkowe przedpołudnie możemy zaliczyć do naprawdę udanego. Spędziliśmy kilka godzin na plaży, gdzie pod czujnym okiem ratownika zażywaliśmy kąpieli wodnych. Oprócz codziennych wizyt na plaży, wycieczek, ogniska i dyskoteki mogliśmy korzystać z obiektów sportowych znajdujących się wokół ośrodka. Jednak najchętniej spędzaliśmy czas na wieczornych rozmowach, grach i zabawach.

Ostatniego dnia zdążyliśmy jeszcze przed wyjazdem wpaść na plażę. Po ostatnich szaleństwach wodnych musieliśmy wrócić do rzeczywistości. Spakowaliśmy się , zabraliśmy prowiant i ruszyliśmy w drogę powrotną. Dzięki naszym wychowawcom mogliśmy się na kilka dni oderwać od rzeczywistości szkolnej. Trudno nam było powrócić do obowiązków nawet na chwilę, bo przecież zaraz wakacje!!!

Skip to content

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Państwu najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

W używanej przez Państwa przeglądarce internetowej istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies. Brak takiej zmiany oznacza Państwa akceptację dla stosowanych w Serwisie plików cookies.   Serwis stosuje cookies wydajnościowe, czyli służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony, by lepiej działała, oraz funkcjonalne, czyli pozwalające „pamiętać” o ustawieniach użytkownika.

Pliki Cookies podmiotów trzecich

Podczas korzystania z Serwisu, Państwa przeglądarka może zapisywać pliki Cookies pochodzące od podmiotów firm trzecich takich jak: Google, Facebook. Więcej informacji na temat danych przechowywanych w tych plikach znajduje się na stronach powyższych podmiotów.

Poziom ochrony przed cookies można ustawić w swojej przeglądarce internetowej – aż do całkowitego blokowania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje.

Zmiana ustawień w popularnych wyszukiwarkach