Wymiana młodzieży irlandzko-polskiej

Wymiana młodzieży irlandzko-polskiej.

Przygoda na krańcu świata.

W dniach 6-13 maja uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Smardzewicach i Zespołu Szkół w Komorowie pod opieką pani Marzeny Zrobek i Małgorzaty Ksyt wzięli udział w wymianie ze szkołą irlandzką Gaelcholáiste Chomáin.

Na naszą wyprawę  wyruszyliśmy z lotniska w Łodzi. By dotrzeć do szkoły w Rossport, przemierzyliśmy cała Irlandie wszerz! Cztery godziny podróży podczas której  podziwialiśmy widoki za oknem upewniły nas w przekonaniu, że wylądowaliśmy w bajecznej….uwaga! słonecznej krainie!! pełnej przepięknych krajobrazów. W Rossport czekały na nas nasze „nowe rodziny” u których mieszkaliśmy cały tydzień. Baliśmy się tego spotkania… Ale już po kilku chwilach zrozumieliśmy, że trafiliśmy pod dobrą opiekę…

7 dni w malowniczej miejscowości Rossport,Mayo,Irlandia-to przygoda, której nie sposób ubrać w odpowiednie słowa….Irlandczycy powiedzieliby: „we’re speechless!”

Czekało tam na nas wiele niespodzianek. Przede wszystkim poznaliśmy życie szkolne, wzięliśmy udział w zajęciach kulinarnych, przygotowywaliśmy typowe irlandzkie potrawy. Razem śpiewaliśmy i uczyliśmy się irlandzkich tańców. Nie zabrakło sportowych rozrywek. Większość dni poświęciliśmy jednak na zwiedzanie  tej malowniczej wyspy. A ponieważ pogoda nam wyjątkowo sprzyjała, bo przez cały czas pobytu nie spadła ani jedna kropla deszczu, co nawet dla samych Irlandczyków jest niesamowite, bawiliśmy się wspaniale. Odbyliśmy rejs łodzią na opustoszałe wyspy Inis Gé, łowiliśmy ryby po drodze i spotkaliśmy rekina. Odbyliśmy 30 km wycieczkę rowerową z Newport do Achill,  a na Erris Head po błotnej zabawie na torze przeszkód skakaliśmy z klifu prosto do oceanu.

Czym dla NAS była wymiana?-

Martynka: Wyjazd do Irlandii była to dla mnie niezapomniana przygoda. Wspaniali i serdeczni ludzie, których miałam okazję poznać sprawili, że pokochałam ten kraj i całą jego kulturę. Miejsca, które zobaczyliśmy i odwiedziliśmy, piękne krajobrazy- wszystko to zostanie w mojej pamięci i sercu na zawsze.
Jestem bardzo szczęśliwa, że mogłam tam być. Chociaż moment wyjazdu był dla mnie niezwykle przykry i smutny mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócę i spotkam się z moimi przyjaciółmi.

Karolina- Pobyt w Irlandii to jedno z najlepszych doświadczeń w moim życiu. Nie żałuję ani jednego dnia spędzonego tam. Poznałam cudowny ludzi i mam nadzieję, ze nie stracę z nimi kontaktu. Każdy dzień był wypełniony super atrakcjami i nie nudziliśmy się nawet przez chwilkę.

Piotr-Było super. Mam motywacje do nauki języka angielskiego. Chciałbym pojechać tam jeszcze raz.

Bartek-Wyjazd do Irlandii był dla mnie niezapomnianym przeżyciem. Bardzo się cieszę, że mogłem wziąć w nim udział. Szybko znaleźliśmy wspólny język z Irlandczykami i się zaprzyjaźniliśmy. Atrakcje jakie zostały nam zapewnione dawały dużo frajdy, a rodziny u których mieszkaliśmy troskliwie się nami zajmowały i dawały ciepło rodzinnego domu którego mogło nam brakować tak daleko od rodzinnych stron.

Julia-Wyjazd do Irlandii był dla mnie niesamowitym przeżyciem. Poznałam wiele wspaniałych ludzi . Posmakowałam nowej kuchni i uczyłam się irlandzkiego tańca. Atrakcje, które tam na nas czekały były bardzo ciekawe ! Było dużo zabawyJ

Najlepszym podsumowaniem całej wyprawy są słowa Pana Dyrektora Collegu

w Rossport- Mr. Kierana  O’Malley: „Było mi niezmiernie miło gościć taką cudowna grupę młodzieży, jesteście niesamowitymi ambasadorami swojego kraju!”

Skip to content

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Państwu najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

W używanej przez Państwa przeglądarce internetowej istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies. Brak takiej zmiany oznacza Państwa akceptację dla stosowanych w Serwisie plików cookies.   Serwis stosuje cookies wydajnościowe, czyli służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony, by lepiej działała, oraz funkcjonalne, czyli pozwalające „pamiętać” o ustawieniach użytkownika.

Pliki Cookies podmiotów trzecich

Podczas korzystania z Serwisu, Państwa przeglądarka może zapisywać pliki Cookies pochodzące od podmiotów firm trzecich takich jak: Google, Facebook. Więcej informacji na temat danych przechowywanych w tych plikach znajduje się na stronach powyższych podmiotów.

Poziom ochrony przed cookies można ustawić w swojej przeglądarce internetowej – aż do całkowitego blokowania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje.

Zmiana ustawień w popularnych wyszukiwarkach