Konkurs czytelniczy „CZYTAM WIĘC JESTEM, JESTEM WIĘC CZYTAM”

CZYTAM WIĘC JESTEM, JESTEM WIĘC CZYTAM – pod takim hasłem biblioteka szkolna zaprasza do wzięcia udziału w konkursie czytelniczym. Regulamin konkursu znajduje się poniżej.
Rozstrzygnięcie konkursu  – 20  listopada .

 

Regulamin Szkolnego Konkursu Pięknego Czytania


Cele konkursu:

  • promocja czytelnictwa,
  • budzenie zainteresowania wartościową literaturą dziecięcą,
  • stworzenie możliwości prezentacji własnych umiejętności oraz porównanie ich                  z umiejętnościami innych,
  • kształtowanie umiejętności pięknego czytania,
  • uczenie rywalizacji w miłej atmosferze.

 

Przebieg konkursu:

  • W konkursie może brać udział każdy uczeń Szkoły Podstawowej w Komorowie .
  • Konkurs odbędzie się w 3 grupach wiekowych :

I grupa: klasy II-IV,

II grupa: klasy V-VI ,

III grupa klasy VII – VIII

  • Składa się z dwóch etapów – klasowego  oraz szkolnego.
  • Nauczyciel polonista przeprowadzi eliminacje klasowe i wraz z uczniami wyłoni                 2  najlepiej czytające osoby w klasie, które będą  reprezentować klasę  w II etapie konkursu.
  • Rozstrzygnięcie etapu szkolnego odbędzie się 20 listopada.
  • Zadanie konkursowe podzielone będzie na 2 etapy. W pierwszym etapie wszyscy uczestnicy losują tekst do czytania. Drugi etap to prezentacja przygotowanego wcześniej i wybranego samodzielnie fragmentu z ulubionej książki.
  • Czas czytania – 2 minuty. Po przekroczeniu tego czasu sygnał dźwiękowy przerwie prezentację.
  • Wystąpienia uczestników będę ocenione przez jury, wg poszczególnych kryteriów.

Kryteria oceny DYKCJA (0-5 pkt.), INTERPRETACJA (0-5 pkt.), OGÓLNE WRAŻENIE ARYTYSTYCZNE (0-5 pkt.), PŁYNNOŚĆ (0-5)

  • W przypadku braku jednomyślności członków jury przewiduje się możliwość wylosowania i prezentacji tekstu przygotowanego przez komisję konkursową                       – do 2 minut.

Teksty do czytania na etapie szkolnym

  • I grupa wiekowa klasy II-IV

„ Oto jest Kasia” – Mira Jaworczakowa ( pierwsze 2  rozdziały )

„ Afryka Kazika” – Łukasz Wierzbicki (pierwszy rozdział )

„Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek ( czterech prawych i sześciu lewych )” – Justyna Bednarek (pierwszy rozdział)

„Kuba i Buba czyli awantury do kwadratu” – Grzegorz Kasdepke
( rozdział  – Ferie, Pomyłka)

  • II grupa wiekowa klasy V – VI 

„Magiczne Drzewo” –  Andrzej Maleszka (pierwszy rozdział )

„Mikołajek”   – Goscinny , Sempe – Rozdział  „Zabawa w kowbojów”

„Skrzynia Władcy Piorunów” – Marcin Kozioł – Rozdział 6,7

„Dynastia Miziołków” – Joanna Olech ( Rozdziały Od  Wtorku ,1.04; do

Niedzieli  13.04 )

  • III grupa wiekowa  klasy VII – VIII 

„Czarne Stopy” – Seweryna Szmaglewska – Rozdziały: Kim jest brodacz,

Diabeł o północy

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Państwu najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

W używanej przez Państwa przeglądarce internetowej istnieje możliwość zmiany ustawień dotyczących cookies. Brak takiej zmiany oznacza Państwa akceptację dla stosowanych w Serwisie plików cookies.   Serwis stosuje cookies wydajnościowe, czyli służące do zbierania informacji o sposobie korzystania ze strony, by lepiej działała, oraz funkcjonalne, czyli pozwalające „pamiętać” o ustawieniach użytkownika.  

Pliki Cookies podmiotów trzecich

Podczas korzystania z Serwisu, Państwa przeglądarka może zapisywać pliki Cookies pochodzące od podmiotów firm trzecich takich jak: Google, Facebook. Więcej informacji na temat danych przechowywanych w tych plikach znajduje się na stronach powyższych podmiotów.


  Poziom ochrony przed cookies można ustawić w swojej przeglądarce internetowej – aż do całkowitego blokowania plików cookies. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa i ochrony danych, ale może także uniemożliwiać niektóre funkcje.
 

Zmiana ustawień w popularnych wyszukiwarkach

Zamknij